top of page

שש דרכים שישפרו לכם את הביטחון

רבים סובלים מביטחון עצמי נמוך היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב בני האדם. השינוי מאדם חסר ביטחון לבעל ביטחון עצמי הוא בהחלט אפשרי אך מעטים יודעים מה ניתן לעשות כדי להצליח בכך. הנה כמה שיטות פשוטות שיעזרו לכם להפוך לאנשים עם ביטחון עצמי גבוה יותר.


1. הגדירו מחדש את המושגים אשר גורמים לכם להרגיש רע עם עצמיכם: במקום כישלונות או עיכובים אמרו: אתגרים, הזדמנויות או חוויות למידה.


ביטחון עצמי קשור לאופן שבו אנחנו תופסים ומפרשים את העולם ואת החוויות שלנו. למשל כשאתם מגדירים "כישלונות" בתור "אתגרים", אתם אוטומטית מפחיתים את רמת הורמוני הסטרס בגוף שלכם. שינוי של מילה אחת יכול להוביל לחשיבה אחרת , מעצימה יותר וכך לתחושה פנימית נהדרת. באופן כללי כדאי לוותר על המילה "כישלון" באוצר המילים שלכם ולהגדיר כניסיון / שיעור או משוב.


2. אל תשערו שאנשים אחרים יודעים את מה שאתם יודעים.

לכל אדם יש את תחומי המומחיות שלו, אז התגאו בזו שלכם. אל תצאו מנקודת הנחה שכולם גם מבינים בדברים שאתם מבינים ומכירים לעומק. חשבו על כל הפעמים שבהן חברים פנו אליכם לקבלת מידע או עזרה. החברים שלכם מבינים שיש לכם תחומי ידע שאתם מתמחים בהם, בין שהם קשורים לקריירה, תחביבים או לחיים באופן כללי.


3. השקיטו את הפחד

ברגע שבחרתם להתמסר לתהליך, אתם צריכים להיות עקביים, החלטתם החלטה, האדם שהכי קל לכם לשקר לו – הוא אתם עצמכם. הפסיקו לשקר לעצמכם, זה הפחד שלכם שמדבר מתוככם, הפחד הוא חבר לא אויב . תעזרו בו על מנת, השתמשו בפחד והבינו שהוא כאן בכדי להתריע מהסכנות, קחו את הפחד ואמרו יחד איתי – “פחד יקר, אני משחרר אותך, אתה לא משרת אותי” אמרו, עד שתאמינו בכך.

הפנו שאלות אל הפחד בכדי לנטרל אותו – “פחד יקר, מה באת ללמד אותי?” חכו לתשובה, היא תבוא. לא צריך “להיות רוחני”, לא צריך “להיות מיוחד” או “בעל יכולות” אין כאן חוקים, הדבר היחיד שצריך הוא רק להקשיב. השקיטו את הפחד ותהיו בטוחים בעצמכם ובהחלטות שלכם.


4. הכירו בחוזקות שלכם.

חשבו על מחמאות ופידבקים חיוביים שקיבלתם בעבר מאנשים. שימו לב אילו מטלות אתם אוהבים יותר ואילו פחות. חשבו על הדרך שבה תרמתם ושיפרתם את המצב בסיטואציות מסוימות. כשהצלחתם בדבר מה, זכרו את ההצלחה וחשבו עליה שוב ושוב. כשאתם זוכרים ומפנימים פידבק חיובי מאנשים, אתם למעשה עוזרים לעצמכם לזכור את הצדדים החזקים שבכם.


5. לאהוב את עצמכם זאת לא בושה, החמיאו לעצמכם

עמדו מול המראה ואמרו, “אני יפה” חיזרו אחריי – “אני מתנה בעבור היקום הזה”, “אני יפה!”, “תודה על כך שאני קיים, כמה טוב להיות קיים”.

הרעיפו על עצמכם מחמאות, גם אם זה נראה לכם מזויף תמשיכו !!! לאט לאט המחמאות יבואו בטבעיות.

אין יותר ביקורת עצמית – רק אהבה!

לדעת לאהוב את עצמך, זה נפלא, זה לא שחצני, לא יהיר, ולא יומרני, וכל מי שאומר אחרת, נפל במלכודת החברתית שחינכה אותנו שלאהוב את עצמנו זה לא דבר שמדברים עליו, זהו דבר לא נכון לעשות. זאת לא בושה לאהוב את עצמך, זאת זכות.


6. אל תתעסקו בהשוואות בינכם לבין אחרים

אין טעם להשוות את עצמכם לאנשים או הצלחות של אחרים- מה שבאמת חשוב הוא מודעות לדרך המיוחדת שאתם עוברים.

כל אדם שונה מחברו וכל אחד נמצא בשלב אחר בחייו, ואם תרצה להאמין, אולי הוא או היא היו בדיוק כמוך בגלגול אחר, הגלגל מסתובב.

אתה רוצה להיות אתה, לא אף אחד אחר, כי אתה הכי טוב מכולם.


די בשניים שלושה מעשים שיכולים להשפיע לטובה על ביטחונכם העצמי. החליטו מהם יכולים להיות , התחייבו לעשותם – עמידה בהם תביא לחוויות הצלחה ולהעלאת הביטחון העצמי שלכם .


אם ניסיתם הכל ואתם עדיין מרגישים שלא חל שיפור בדימוי העצמי שלכם, שקלו לפנות לאימון אישי או טיפול NLP .

טיפול יכול לסייע לכם להסתכל מחדש על התחושות הפנימיות שלכם ועל הרגשות שלכם כלפי עצמכם. זה אמנם ייקח זמן, אבל זה בהחלט יכול לעזור לכם לשפר את הדימוי העצמי.


bottom of page