top of page

חרדה ? יש מה לעשות עם זה !


חרדה היא הרגשת פחד ממקור שאינו ברור וידוע, כלומר סיבת הרגשת הפחד עדיין לא תמיד נמצאת במודע.

לעיתים פחד בעוצמות גבוהות , גם אם אין סכנה מוחשית יכול להוביל למצבים של מתח, לחץ ומכאן עלולים להתפתח סימפטומים של חרדה החל מהרגשה קלה ועד להתקף משתק.

חרדה יכולה לבוא לידי ביטוי במחשבות שמתרוצצות בראש ללא הפסקה, הרגשת פאניקה, הרגשה של איום על החיים או פחד מהמחשבה ש"אני הולך להשתגע". ברמה הפיזית יתכן שיהיה דופק מהיר, נשימות מהירות ושטחיות, זיעה קרה, רעד, חיוורון וכדומה.

מחשבות חרדה יכולות לשטוף את האדם ממש כמו צונאמי, ולהיות ערבוב של רגשות קשים אשר משתקים. ללא ספק, חשוב לטפל בזה ברמה מקצועית, מהשורש .

אם, מסיבה כלשהי, אינכם מוכנים עדיין להתחיל בטיפול , אני מאמינים שהדברים הבאים יעזרו לכם, ולו במקצת, להקל על הקושי שאתם חווים.


שימו לב:

הטיפים האלה לא באים להחליף טיפול מקצועי במקרה שצריך לעבור אחד כזה – אך אלו הן עצות שעזרו לאחרים, ויכולות גם לעזור לכם.


1. להיתמך ברציונל:

כשעולות מחשבות מדאיגות מאוד, כדאי לנסות לעצור שנייה במודעות – לבדוק ולזהות האם הן הגיוניות? אתם יכולים אפילו לבדוק מהם הנתונים האמתיים, ההוכחות בשטח, הסטטיסטיקה, היסטוריה, ניסיון, עדויות, מחקר. בזמן שהגדרתם לפני כן להקדיש לזה – נסו לבסס החלטה לפי המידע ההגיוני התומך במידע שמצאתם על הנושא ממנו אתם חרדים.


2. הסחות דעת:

כשאתם שמים לב להתעסקות במחשבות מיותרות מצאו איך להסיח את דעתכם זה יכול להיות כלי כמו דמיון מודרך: למשל לדמיין שאתם במצב נעים יותר, על חוף הים, בנופש, בבריכה, או כל מקום אחר שמרגיע ונעים לכם . בנוסף אפשר מיד ליצור קשר ולדבר עם מישהו על משהו אחר, לשמוע מוזיקה, לשיר או כל פעילות שמהווה הסחת דעת נעימה.


3. תרגול טכניקות של רגיעה והרפיה:

מחקרים רבים מוכיחים כי תרגול נשימות עמוקות, הרפיה או מדיטציה באופן קבוע מוריד באופן משמעותי את רמות המתח והחרדה.

בדומה למדיטציה נשימה עמוקה מתמקדת בתנועות הנשימה פנימה והחוצה ומובילה את המוח והגוף למקום רגוע יותר.

בזמן שאתם חווים חרדה מומלץ לעצור רגע, להתמקד בנשימה, להשתמש בבטן התחתונה ולנשום עמוק. וזאת במטרה לחוש שלווה ורוגע.


4. ערכו לעצמכם רשימת מטלות:

ערכו רשימת קניות, תוכניות לשבוע הקרוב ועוד... הפניית תשומת הלב שלכם לעשייה אחרת , תפחית את ההתעסקות בחרדה וכך היא תעלם.


5. לצאת החוצה:

אם אתם מרגישים חרדה בעבודה, זה יכול לעזור לכם אם תעשו הפסקה קצרה, תצאו החוצה ותנשמו קצת אוויר נקי. הרגשה שאתם תקועים יכולה לגרום לחרדה ולכן פעולה פשוטה כמו הליכה של חמש דקות בחוץ, יכולה לעזור למוח לכם להתרכז. אם אתם לא יכולים לצאת החוצה עקב מזג האוויר או אילוצי עבודה, גם הליכה במשרד תוכל לסייע לכם.


6. אורח חיים מרחיק חרדות:

אכילה מאוזנת, הימנעות מחומרים כמו אלכוהול, קפאין וניקוטין, משפיעים מאוד על הרגישות שלך לחרדות. כמו כן, אכילה מסודרת, הימנעות ממצב של רעב קיצוני, חשובים לא פחות. כמובן, צפייה בחדשות שוב ושוב גם היא מזיקה לשקט הנפשי שלכם...


7. ספירה כטכניקת הרגעה:

תספרו. פשוט תספרו. נשמע מצחיק או מוזר אך, ספירה מתונה ורגועה עד 10 למשל, פעם פעמיים שלוש – היא בעלת אפקט מרפה ומרגיע שידחק הצידה את המחשבות הסוררות שגורמות לכן לחרדה.


8. הומור עצמי והערכה עצמית:

אין כמו הומור לשחרור אווירת מצוקה ולופ מחשבתי רודף. לצחוק על המצב, לצחוק על מה שמפחיד, למצוא מה מגוחך באותו עניין שמדאיג אתכם, או לשים סרטון מצחיק ביו-טוב.

ובאותה נשימה, אל תשכחו לשבח את עצמכם על המאמץ שאתם עושים בשביל להתמודד. אל תחפשו שלמות, תשמחו במה שיש. תתעודדו על כך שאתה מודעים, שאתם עושים מאמץ, שחשוב לכם להתמודד ולחיות בלי חרדה. בלי זה – כנראה שהמצב היה הרבה יותר גרוע.


התמודדות עם החרדה אינה דבר פשוט אך אפשרי מהניסיון של רבים ממטופליי, אימוץ הטיפים הללו ועשייה אחרת ושינוי מחשבתי יסייעו לכם .

תרגלו שוב ושוב מחשבות חיוביות ובעקבות זאת ייעלמו המחשבות השליליות ואיתן גם החרדות שפוגעות במצב הרוח, באיכות החיים שלכם ובאנשים שסובבים אתכם.

נסו זאת בעצמכם, וכולי תקווה שתיהנו מההשפעות האלו ותצרו לעצמכם חיים טובים ומאושרים יותר.

זכרו, לכל אחד מאתנו הכוח לשנות – זה דורש עבודה עצמית, התבוננות פנימית, אומץ ולעיתים עזרה וליווי מקצועיים בתהליך אישי ומעמיק.





********************************************************************************************


במידה והנכם חווים כרגע משבר אישי או משבר בזוגיות ו/או זקוקים לסיוע בהחזרת האיזון לחייכם, בבניית חוסן מנטאלי , תקשורת אפקטיבית ויצירת מערכות יחסים בריאות - אני כאן עבורכם.


אשמח ללוות אתכם ולהעניק לכם כלים פרקטיים ותודעתיים שיובילו אתכם לאיזון והגשמת מטרות בהצלחה.


מוזמנים ליצור איתי קשר בטלפון: 05282605529 או למלא את טופס יצירת קשר שבתחתית העמוד בדף הבית ואצור עמכם קשר בהקדם.


********************************************************************************************

לקריאה נוספת:

טיפול זוגי באשקלון | מתי מומלץ לפנות לייעוץ זוגי ( ייעוץ זוגי באשקלון)| | מיכל ממו - מטפלת זוגית באשקלון | מיכל ממו - יועצת זוגית באשקלון | שלבי האבל בתהליך הפרידה | זוגיות במשבר - סיבות ודרכי התמודדות | שיפור התקשורת הזוגית

שישה צעדים לשליטה רגשית / אנתוני רובינס "להעיר את הענק שבפנים"| ציטוטים מעוררי מחשבה| חרדה חברתית

לשקם את הזוגיות | טיפול לפני גירושין | זוגיות בריאה | שלום בית | גישור זוגי | חשיבה חיובית|

אימון וטיפול שיטת ה - NLP








bottom of page