top of page

איך להיות אופטימיים?


תכננתם הכל בקפידה מהרגע הראשון ועד הרגע

האחרון ודברים פשוט השתבשו..

איך תגיבו?

תנסו לחשוב על דרך פתרון? או תכניסו את עצמכם עמוק עמוק לתוך הבאסה? האם בכלל אפשר לבחור איך להגיב? אפשר לבחור לראות את הטוב? או לבחור להתבאס? לגמרי כן!

ההבדל בין אופטימיות לפסימיות היא הבחירה ב"מה" לשים את תשומת הלב והאנרגיות שלך- בסופו של דבר גם לאנשים אופטימיים וגם לאנשים פסימיים קורים דברים בלתי צפויים בחיים, תקריות קשות ומורכבות, אבל האדם האופטימי על אף הקושי והבעייתיות בוחר לראות את הטוב שבתוך הרע ואילו הפסימי מעדיף לשקוע בתוך הקושי. הדרך שבה האדם הפסימי רואה את העולם ומפרש סיטואציות הופך להיות פשוט "הרגל" , כמו ההרגל לשתות קפה בבוקר או להגיד "הלו" בטלפון כך גם המציאות הפסימית של אותו אדם הופכת להרגל. הפסימי כבר "רגיל" לחשוב מחשבות פסימיות ומתוך הרגל ובאופן לא בהכרח מודע, המחשבות שלו בורחות לשם ברב המקרים.

והנה הקאטץ' - כמו כל הרגל, קשה לשנות אותו אבל לגמרי אפשר אם באמת רוצים! לפניכם 5 דרכים לתרגל אופטמיות ולבחור בצד שרואה את הטוב -

1. בחרו את האנשים שמקיפים אתכם -

הסביבה שמקיפה אותנו משפיעה עלינו בין אם באופן מודע ובין אם לא.. אנרגיה מדבקת ומושכת, אם תהיו ליד אנשים עצובים תרגישו עצבות מכרסמת בכם, אם תהיו ליד אנשים שמחים תרגישו את השמחה מחממת אתכם וכך גם האופטימיות- הקיפו את עצמכם באנשים שרואים את הטוב ותגלו כמה טוב יש מסביבכם.

2. שאלו את עצמכם- מה הדבר הטוב שיכול לצאת מזה ? כשקורה לכם משהו שאתם מפרשים אותו כשלילי בין אם זה שברון לב או חבר שמאחר לכם, שאלו את עצמכם באופן אקטיבי: "מה הדבר הטוב שיכול לצאת מזה?"

אם זה חבר שמאחר אולי הדבר הטוב שיוצא מזה זה שיש לכם כמה דקות לבד אחרי הרבה זמן שלא? יש לכם זמן לעבור על התפריט בנחת? לשתות רגע קפה עם עצמכם? ובין אם זה פרידה , אולי הדבר הטוב שיוצא מזה שיהיה לך יותר זמן להקדיש לחברים? להתחשב רק בלוז של עצמך? ועוד ועוד ..

3. אימרו תודה! למי? לעצמכם! לפעמים אנחנו כפויי טובה כלפי עצמנו, דואגים רק לכעוס או להיות מאוכזבים מעצמנו, ובסוף אנחנו לא רואים כמה דברים יש לנו להודות עליהם!

בחרו לא להיות אוייב ובחרו להגיד תודה לעצמכם.

ממש שבו בסוף יום ואמרו בקול חמישה דברים שאתם אומרים עליהם תודה - מהדברים הקטנים ועד הדברים הגדולים.

4. תעשו דברים שאתם אוהבים

דאגו להזין את הנפש והמחשבה שלכם בדברים שאתם אוהבים לעשות! בחרו משהו אחד ביום, בין אם ללכת לטייל, לרקוד, לשמוע שיר שאתם אוהבים, לראות חברים ..

5. אל תחשבו על מה שהיה כשדברים משתבשים לרב עולות המחשבות הפסימיות וכשזה קורה חשוב שתראו במקרה כאירוע בודד, אירוע ספציפי שקרה ולא לשייך אותו לדברים שקרו בעבר או לאיזו שרשרת של אירועים שליליים בחיים שלכם.


כאן לכל שאלה

מיכל ממו




במידה והנכם חווים כרגע משבר אישי או משבר בזוגיות ו/או זקוקים לסיוע בהחזרת האיזון לחייכם, בבניית חוסן מנטאלי , תקשורת אפקטיבית ויצירת מערכות יחסים בריאות - אני כאן עבורכם.

אשמח ללוות אתכם ולהעניק לכם כלים פרקטיים ותודעתיים שיובילו אתכם לאיזון והגשמת מטרות בהצלחה.

מוזמנים ליצור איתי קשר בטלפון: 05282605529 או למלא את טופס יצירת קשר שבתחתית העמוד בדף הבית ואצור עמכם קשר בהקדם.



לקריאה נוספת:

לשקם את הזוגיות | טיפול לפני גירושין | זוגיות בריאה | שלום בית | גישור זוגי | חשיבה חיובית







bottom of page