איך לשדר ביטחון עצמי באמצעות שפת הגוף שלנו?


ביטחון עצמי טוב הוא חלק חשוב וניכר בהתפתחות האישית שלנו ובדרך שלנו להתמודד עם מצבים שונים אותם , הוא מאפשר לנו לצאת מסביבת הנוחות שלנו,

לקחת חלק מפרויקטים שלא חשבנו שנהייה מסוגלים ומסייע לנו להגיע למקומות חדשים, לבנות את עצמנו והכי חשוב לקבל את עצמנו כפי שאנחנו. התמודדות עם חוסר בטחון עצמי ודימוי עצמי נמוך תלויה רק בנו. לכל אחד מאתנו הכוח לשנות – זה דורש עבודה עצמית, התבוננות פנימית, אומץ ולעיתים עזרה וליווי מקצועיים בתהליך אישי ומעמיק. אחת הדרכים היעילות ביותר לשדר בטחון עצמי לסובבים אותנו, היא באמצעות שפת הגוף שלנו – שפת גוף בטוחה תוכל לשנות את הרגשתנו הפנימית, ועל ידי כך לחזק את הביטחון העצמי שלנו.


איך עושים את זה?


1. שימו לב ליציבה שלכם

אחד הכלים המשמעותיים ביותר שיעזרו לכם לשדר בטחון עצמי בכל פגישה, הוא האופן שבו אתם עומדים. בשניות הראשונות לפגישה, האופן שבו תעמדו “יחרוץ את גורלכם” לטוב או למוטב. עמידה ישרה, כשהידיים פרושות קדימה תרמוז לסובבים שאתם כנים ובטוחים בעצמכם, ואין לכם מה להסתיר. התרכזו בלדחוף את כתפיכם מעט אחורה בזמן עמידה או הליכה. תוכלו להתאמן בהתחלה מול מראה, ולהיות מופתעים מההשפעה הגדולה על הרושם שאתם יוצרים. גם בהליכה שלכם , הקפידו לצעוד ביציבות, בצעדים גדולים ולא ‘לגרור’ את עצמכם ממקום למקום. צעדים בטוחים ורחבים ישדרו לצד השני שלפניהם עומד אדם בעל בטחון עצמי.


2. לחיצת יד בטוחה

ברוב הסיטואציות החברתיות והמקצועיות, כמו למשל בראיון לעבודה חדשה, נעזר בלחיצת יד כדי ליצור את הקשר הראשוני. האופן בו תלחצו את היד לבוס, ללקוח או לחבר יקבע עד כמה הם יתייחסו אליכם ברצינות. שדרו בטחון עצמי באמצעות לחיצת יד בטוחה: אחזו את ידו של האדם השני בביטחון, ולחצו את כל היד ולא רק את האצבעות. הימנעו מלאחוז את היד יותר מדי זמן, או ללחוץ חזק מדי. לחיצת יד בטוחה המלווה בחיוך נעים, תשדר לצד השני שמדובר באדם אמין שיש לו מה להציע.


3. צורת הישיבה

אינכם יכולים לתאר לעצמכם עד כמה כל הפרטים הקטנים בשפת הגוף שלכם, משפיעים על הרושם הראשוני שלכם בעיני הצד השני. בדומה ליציבה וללחיצת היד שלכם, גם צורת הישיבה מול הצד השני תרמז לו על התחושות הפנימיות האמתיות שלכם. ישיבה נינוחה בכסא או בכורסא, עם שפת גוף “פתוחה”, כלומר כשכפות הידיים שלכם פתוחות לגמרי, תשדר בטחון עצמי רב, פתיחות וכנות. מנגד, צורת ישיבה “מתגוננת”, הכוללת ידיים סגורות, כשכף יד אחת עוטפת את השנייה, תשדר לחץ ועצבנות.


4. שמרו על קשר עין

מחקרים רבים שנערכו בנושא שפת גוף טוענים כי שמירה על קשר עין תשדר לצד השני ללא כל ספק שאתם אנשים בעלי ביטחון עצמי גבוה, גם אם אתם רחוקים מכך. התמקדו בעיניו של הדובר, ועשו זאת בצורה נעימה ורכה. אם אתם מנהלים שיחה עם מספר אנשים בו זמנית, הקפידו לחלק את קשר העין שלכם בין כל אחד מהנוכחים. שמרו על הסנטר והעיניים שלכם קדימה ושדרו למראיין או איש השיחה שלכם תחושת אמינות וכנות. עם זאת, יהיה עליכם לשים לב שהמבט שלכם אינו חודר מדי, ומאפשר לצד השני פרטיות מסוימת. בכל זאת, המטרה שלכם היא לשדר בטחון עצמי ולא לאיים על הצד השני.


5. חיוך נעים ונינוח

חייכו כדי לשדר יציבות ובטחון עצמי. אם אתם מעוניינים שייקחו אתכן ברצינות, חייכו חיוך נעים ורככו את האווירה. השתדלו להימנע מחייכנות יתר שעשויה לשדר חולשה, חוסר בטחון ואפילו לחץ סמוי.


6. השתמשו נכון בטון הדיבור שלכם

טון הדיבור שלנו יכול לסייע לאנשים אחרים לאהוב אותנו או להפך, לסלוד ולהרתע מאיתנו. לדעת רבים ממומחי הקול, דיבור בעוצמה גבוהה מדי נתפס בדרך כלל כשלילי בעיני החברה ומעיד על חוסר בטחון עצמי.


7. מחוות שקטות ויציבות

מכירים את האנשים שלא מסוגלים לעמוד בשקט, וחייבים להזיז את ידיהם ורגליהם בלי הפסקה? כשאי אפשר לעמוד בשקט, מעבירים לצד השני שדר ברור של חוסר בטחון עצמי . שמרו על ידיכם יציבות ורגועות, והימנעו מתנועות עצבניות עם הרגליים. כמו כן, שימו לב לסימני עצבנות נפוצים ונסו להימנע מהם: שילוב ידיים, מישוש הזרועות, נשיכת שפתיים ונגיעות תכופות בצוואר או בפנים.


8. השאירו את הכיסים מחוץ לתמונה

יש לכם כיסים בחליפה או במכנסיים? אם אתם רוצים לשדר בטחון עצמי, אל תכניסו אליהם את הידיים שלכם. אנו מטמינים את הידיים בכיסים כשמתעוררת בנו תחושה של חוסר בטחון או אי נוחות, ואם תעשו זאת בראיון העבודה זה בדיוק מה שיחשבו עליכם. במקום לשים ידיים בכיסים, השאירו אותם בחוץ, והדגימו לאחרים שאין לכם שום דבר להסתיר. אין לכם מה לעשות עם הידיים? תוכלו להניח אותם על הירכיים שלכם, תנוחה שתקרין לצד השני הרבה יותר בטחון עצמי.


9. ראש ישר קדימה

מומלץ לשים לב לתנוחת הראש שלכם במהלך שיחה. כשאתם מעוניינים לשדר בטחון עצמי, שמרו על ראש ישר ומאוזן. אם תרצו להפוך ברגע למכילים וחברותיים יותר (בשיחה עם ילדיכם הקטנים או עם חברים קרובים), הטו את ראשכם הצידה וותרו על התנוחה הזקופה.


10. לשדר בטחון גם כשמישהו גבוה מכם

לא תמיד זה קל כל כך לשדר בטחון עצמי, ובפרט כשהפרטנר לשיחה הוא אדם גבוה מכם משמעותית. כאשר אתם עומדים בפני סיטואציה כזו, נסו לנטרל את הבדלי הגובה באמצעות הטריקים הבאים:

אל תזקפו את הראש למעלה, זה רק יגרום לכם להרגיש נחותים ונמוכים יותר

נסו לנהל את השיחה בישיבה במקום בעמידה כדי לגרום לאדם שמולכם להתייחס אליכם כשווה בין שווים. במקום לשבת פנים מול פנים, נסו להתמקם בזווית, באופן שישדר לצד השני שאינו מאיים עליכם.


זכרו , להמשיך ולנסות להתמיד בה עד שההתנהגות האמתית שלכם תשתנה. כך למשל, לפני פגישה חשובה או שיחה מומלץ לתרגל מול המראה שפת גוף שמקרינה בטחון, וכך תצרו בתוככם פנימה את אותה תחושה בטוחה. ככל שתתרגלו שפת גוף בטוחה באופן רציף ויומיומי, כך הביטחון העצמי יהפוך לחלק מכם.




********************************************************************************************

במידה והנכם חווים כרגע משבר אישי או משבר בזוגיות ו/או זקוקים לסיוע בהחזרת האיזון לחייכם, בבניית חוסן מנטאלי , תקשורת אפקטיבית ויצירת מערכות יחסים בריאות - אני כאן עבורכם.

אשמח ללוות אתכם ולהעניק לכם כלים פרקטיים ותודעתיים שיובילו אתכם לאיזון והגשמת מטרות בהצלחה.

מוזמנים ליצור איתי קשר בטלפון: 05282605529 או למלא את טופס יצירת קשר שבתחתית העמוד בדף הבית ואצור עמכם קשר בהקדם.

********************************************************************************************


לקריאה נוספת:

טיפול זוגי באשקלון | מתי מומלץ לפנות לייעוץ זוגי ( ייעוץ זוגי באשקלון)| | מיכל ממו - מטפלת זוגית באשקלון | מיכל ממו - יועצת זוגית באשקלון | שלבי האבל בתהליך הפרידה | זוגיות במשבר - סיבות ודרכי התמודדות | שיפור התקשורת הזוגית

שישה צעדים לשליטה רגשית / אנתוני רובינס "להעיר את הענק שבפנים"| ציטוטים מעוררי מחשבה| חרדה חברתית

לשקם את הזוגיות | טיפול לפני גירושין | זוגיות בריאה | שלום בית | גישור זוגי | חשיבה חיובית|

אימון וטיפול שיטת ה - NLP