top of page

איך מתמודדים עם החזרה הביתה מהמילואים?


בימים אלו מילואימניקים רבים חוזרים  הביתה לאחר תקופת לחימה מתמשכת שאילצה אותם להתנתק מהחיים השגרתיים  של עבודה, בית, משפחה וזוגיות.

כעת החזרה הביתה דורשת מהם  להשתלב חזרה  למסגרות החיים הרגילות שהמשיכו בלעדיהם וברוב המקרים התארגנו מחדש   ולכן  יחד עם ההתרגשות והשמחה על החזרה הביתה מתחילים לצוף על פני השטח גם קשיים מסוגים שונים,  שמאתגרים את שני בני הזוג בהיבטים שונים. ,

 נשים רבות מספרות שהן כבר יצרו הרגלים משפחתיים חדשים ללא בן הזוג וכן על כך שהן מרגישות שהראש של הבעל עדיין בעזה, וגברים מדווחים על תחושת חוסר משמעות ושינוי בתפיסת העולם שלהם. 

קונפליקט  זוגי נוסף בא לידי ביטוי בשיח  על השאלה מי זקוק עכשיו לתמיכה ועזרה? האם זו בת הזוג שהחזיקה על גבה לבד את עול הבית המורכב ואת ההתמודדות עם הרגשות שהביאה המלחמה או בן הזוג שחווה אירועי מלחמה מאתגרים?

אתגרים אלו ונוספים מייצרים פערים בין בני הזוג, כאשר כל אחד מהם מצפה לקבל את התמיכה והעזרה ואף יכול להרגיש מתוסכל ומאוכזב כשאיננה מגיעה.



כיצד תעשו נכון את המעבר מהמילואים לחיי זוגיות?


הנה כמה נקודות למחשבה בנושא, מוזמנים לשמור לכם את המאמר הזה וכמובן לשתף אותו עם עוד זוגות שיכול להיות להם לעזר:


1. תנו לזמן זמן

חשוב לזכור שעברתם כזוג וכמשפחה תקופה מטלטלת ואינטנסיבית מאוד  הבית שלכם עבר שינויים רבים ולא פשוטים בנוסף לטלטלות חיצוניות שנכפו על כולנו בתקופה זו.   הריחוק הפיזי והרגשי שהיה במהלך המילואים עלול ליצור תחושה של "רגע, מי אתה? מי את? מי אנחנו?"וצריך להבין שלעיתים לוקח זמן להתחבר מחדש  אז תנו לעצמכם זמן של הסתגלות וגשו אל החיבור המחודש הזה מתוך מקום של אמפתיה אחד לשני ותקשורת פתוחה. 

תנו לנפש שלכם את הזמן הדרוש לעכל את הדברים שהיו ולבנות שוב מחדש את הזוגיות שלכם בסבלנות אך עם יסודות חזקים וטובים.  הבית לאט-לאט יחזור לעצמו וכל אחד ימצא את מקומות מחדש. זה עשוי לקחת זמן, אבל זה יקרה.

2. דברו רגשות וצרכים

שניכם עברתם חוויה משמעותית ולכן   הגיוני לגמרי גם לחוש תחושות מעורבות לגבי החזרה לבית – חרדה, פחד, תחושת בלבול וזרות מאיך זה יהיה כמו גם אשמה (בין אם זו אשמה על החברים שאבדו, ובין אם זו אשמה על החברים שנשארו) והתרגשות כמובן מעצם החזרה.

הכרת הרגשות שלכם  ושיח פתוח עליהם ללא חשש מביקורת ושיפוט יעזרו לכם להתקרב  ולהרגיש פתיחות וכנות . כך  עם הרבה סבלנות, הבנה והקשבה תוכלו לייצר חיבור וקרבה מחודשים.

3.  ערכו סדר עדיפות ותיאום ציפיות  

החזרה הביתה מביאה איתה אתגרים שונים הדינמיקה הזוגית שלכם השתנתה ומין הסתם כל אחד מכם לקח אחריות חדשה ואולי גם תפקידים חדשים  ולכן מומלץ מאוד   שתשבו יחד לצמצום פערים ותבנו סדר עדיפויות זוגי שיעזור לכם להתארגן מחדש לשיגרה. 

תתאמו ביניכם ציפיות, ממש כאילו הייתם זוג בתחילת דרכו  . השיח המשותף , וראיית צרכי הפרטנר יהפכו את השיח לחוויה משותפת של שניכם כדי שיחד תנווטו מחדש את ספינת חייכם. .

4. דברו בשפת התקשורת המקרבת

ייתכן  שבמהלך המילואים לא יצא לכם לתקשר בכלל או שתקשרתם מעט מאוד ובעיקר דברים טכניים והשרדותיים. כעת עם החזרה הביתה לא תמיד פשוט להתחיל ולשוחח שיחות עומק , עליכם לזכור שתקשורת דורשת תרגול וככל שתתקשרו ותרגישו בטוחים בשיח תצליחו לנהל שיחות עמוקות ומשמעותיות עם הפרטנר שלכם .

בעת הדיאלוג  השתמשו בטכניקה הבאה מהתקשורת המקרבת:

אני - בתקשורת מקרבת אבטא מול האחר בכנות מה אני מרגיש, מה עובר עלי ולא אדבר עליו, או אנתח את מה שקורה לו.

הוא - אני אקפיד לשאול שאלות ולא לקבוע עמדות שיפוטיות. אני אקשיב לדבריו עם חמלה ואמפתיה.

5.  צאו לבלות

השהייה בבית דוחפת את הזוגיות ישר אל עולם המשימות והריצות וזורקת אותה למגרש בו הסיכוי לקונפליקטים גדול יותר. תביאו בייביסיטר, צאו מהבית, לכו לבלות או לטייל יחד בטבע וכך תיזכרו שמעבר לחיתולים ולכביסות, הזוגיות שלכם יכולה לזהור מחדש. בתקשורת ביניכם נסו לגלות רגישות לצד השני ולברר מה הדברים שהוא מוכן ורוצה לחלוק ומה דברים שדורשים עוד זמן.

6. לכו לטיפול

אם אתם מרגישים שקשה לכם להתמודד עם המצב בעצמכם, אל תישארו לבד. זוגות רבים מתייעצים היום עם אנשי מקצוע כדי להסתגל זה לזה מחדש. תתנו לעצמכם מתנה ולכו אליהם. אם בן הזוג לא בשל לטיפול, אני ממליצה ללכת לבד למטפל או מטפלת מומלצים באזורכם. התמיכה במצב זה היא קריטית לפעמים.



במידה והנכם חווים כרגע משבר אישי או משבר בזוגיות ו/או זקוקים לסיוע בהחזרת האיזון לחייכם, בבניית חוסן מנטאלי , תקשורת אפקטיבית ויצירת מערכות יחסים בריאות - אני כאן עבורכם.

אשמח ללוות אתכם ולהעניק לכם כלים פרקטיים ותודעתיים שיובילו אתכם לאיזון והגשמת מטרות בהצלחה.

מוזמנים ליצור איתי קשר בטלפון: 0528260529 או למלא את טופס יצירת קשר שבתחתית העמוד בדף הבית ואצור עמכם קשר בהקדם.



לקריאה נוספת:


לשקם את הזוגיות | טיפול לפני גירושין | זוגיות בריאה | שלום בית | גישור זוגי | חשיבה חיובית

ייעוץ זוגי אחרי מילואים  |  משבר זוגי אחרי מילואים  | איך מתמודדים עם החזרה הביתה מהמילואים?


bottom of page