top of page

כיצד תוכלו לעזור בהצלחת הייעוץ הזוגי שלכם ?



משפחה וזוגיות מעלים בנו רגשות של קרבה, חום ואהבה, אך לעתים אנו מוצאים את עצמנו בחילוקי דעות דווקא עם הקרובים לנו ביותר. הכעסים ואי שביעות הרצון זה מזה ומהמערכת הזוגית מובילים להתלבטות בנוגע לטיפול זוגי וקבלת ייעוץ מתאים.

וברוב המקרים גם לאחר ההתלבטות האם לפנות לייעוץ זוגי ברוב המקרים גם מגיעים להחלטה שיש צורך בעזרה מקצועית ובייעוץ זוגי.

המטרה העיקרית של הייעוץ הזוגי היא להושיב את שני בני הזוג בחדר אחד עם מתווך נטול אינטרסים, כדי שכל אחד מהם יקבל זמן, תשומת לב והבנה, מה שיאפשר להם להבין זה את זה, את הבעיות הניצבות בפניהם ואת הדרכים העיקריות להתמודד איתן.

הצלחת הייעוץ הזוגי תלויה בגורמים רבים וגם בכם ולכן אני ממליצה לכם לעשות את הדברים הבאים על מנת שהייעוץ יצליח באופן המיטבי ביותר.


1. בחירת יועץ מתאים:

בחרו את היועץ הזוגי המתאים ביותר. הבחירה חשובה ביותר כמו שחשוב לכם ללכת לרופא שאתם מרגישים אתו נוח כך גם לגבי בחירת יועץ זוגי.

יועץ זוגי הוא אדם שצריכה להיות לכם אתו התאמה טובה ועל מנת למנוע מחשבה או תחושה של חוסר איזון (שבן הזוג השני לא ירגיש שהוא מבזבז את זמנו, שהמטפל נוטה להסכים רק עם אחד מכם וכדומה), מומלץ מאוד שתבחרו את היועץ שלכם יחד.


2. מחויבות לתהליך:

אם אתם רוצים לשפר את סיכויי ההצלחה של הטיפול באופן משמעותי, הקפידו על מחויבות הדדית לתהליך ועקביות בהגעה למפגשים, גם אם הם לעיתים לא נעימים. קחו בחשבון שהתהליך לעיתים יכול להיות קצר וממוקד אך לעיתים יכול להיות ממושך.


3. תובנות והרגלים חדשים:

במהלך הייעוץ תצטרכו לסגל תובנות והרגלים חדשים בהתנהלות האישית והזוגית שייצבו את הזוגיות במקום טוב יותר משהיה. תהליך זה דורש מבני הזוג להסתכל מנקודת מבט רחבה יותר על כל התהליך ולא רק על מה שמתרחש ברגע הזה.

חשוב לשים לב ולראות מגמה של שיפור במערכת היחסים שלכם בעקבות הייעוץ הזוגי , להתעודד ולהתייחס להישגים שהגעתם עד כה . לעיתים אולי תרגישו שאתם חוזרים אחורה אך אין להתייאש כי זהו חלק מתהליך של רכישת הרגלים חדשים והרי לא תמיד דברים נפתרים בבת אחת. אם הנכם נמצאים במגמת שיפור מין הסתם זהו חלק מהתהליך ותחושות כאלו יכולות להיות.

3. ביצוע משימות:

עוד עצה חשובה עבור זוגות בטיפול זוגי היא לבצע משימות, בהנחה שקיבלתם כאלה מהמטפל. "שיעורי הבית" יכולים להיות לבלות יותר זמן איכות יחד, להתאמן על הקשבה ואפילו לנסות לא לריב. כן, כשההוראה ניתנת "בפקודה" זה יכול להיות קצת יותר מחייב ומועיל.


4. היו מוכנים להיות מובכים:

הצגת הבעיות האישיות והפגמים שלנו עשויה לעיתים לגרום למבוכה וחוסר נעימות. זוגות רבים רוצים להותיר רושם ראשוני חיובי על היועץ אך מהלך הפגישות עליכם להיות כנים ומוכנים לא רק לענות על שאלות אישיות ולא נעימות, אלא גם להיתקל במצבים של ריב וכעס כלפי בן הזוג שמולכם. זכרו שהיועץ הזוגי לא שופט אתכם אלא אמור לסייע לכם, והוא לא יוכל לעשות זאת אם לא תאמרו לו את האמת ותנסו להרשים אותו. שיחות על בעיות בהתנהגות או קשיים בזוגיות הן לא קלות לאיש, אך המבוכה הרגעית עשויה להיות שווה הכל אם היא תוביל ליחסים מתפקדים ובריאים.


5. סבלנות:

ייתכן מאוד שתרגישו טוב יותר אפילו אחרי מפגש אחד, רק מעצם ההתמודדות והצפת הבעיות על פני השטח. לחילופין, ההרגשה הטובה עשויה להציף אתכם רק כעבור כמה חודשים. יועץ זוגי טוב אמור ללמד אתכם איך להתמודד עם הבעיות שלכם ללא עזרתו, אך מדובר בתהליך ממושך ולא קל. התמודדות עם הבעיות עשויה להיות ההבנה בנוגע למה שלא תקין במערכת היחסים שלכם, מה אתם רוצים לעשות לגביה ומהי הדרך הנכונה עבור כל אחד מכם.

איש לא יודע מה יקרה בסוף הייעוץ הזוגי, אולם השאיפה היא להגיע לנקודה בה שני בני הזוג יכולים לתקשר ביניהם על מנת להגיע למטרה משותפת שהיא טובה וחיובית עבור כולם.


6. דברו זה עם זה לאחר הפגישות:

פגישות הייעוץ הזוגי חשובות ביותר לחיזוק הקשר הזוגי , אך הן לא מספיקות וממש כמו שספורטאים מחויבים להתאמן בין תחרויות על מנת להגיע להישגים, כך גם זוג הנמצא בייעוץ זוגי לא יוכל לפתור את הבעיות שלהם אם יסתמכו אך ורק על שיחות הייעוץ. נסו להמשיך לשוחח על המתרחש בחדר הייעוץ , השיחות הללו יעזרו לכם להבין דברים חדשים על עצמכם ועל הזוגיות שלכם, יאפשרו לכם לנהל תקשורת אחרת גם לבדכם , יעזרו לייעוץ להיות פשוט וממוקד יותר, ויסייעו לזוגיות שלכם להגיע למקום הטוב ביותר בדרך הפשוטה ביותר. ייעוץ זוגי הוא כלי נהדר כדי לסגל דפוסי תקשורת בריאים ולצלוח תקופות מאתגרות אשר עשויות להתרחש במערכות יחסים.

זכרו - על מנת לערוך טיפול זוגי מוצלח, חשוב ששני בני הזוג יתחברו למטפל ויהיו שותפים לתהליך הטיפולי ולמטרות הטיפוליות. אין כל בושה בקבלת עזרה כשיש בכך צורך ואולי אפילו תגלו שאתם נהנים מהשקעה מחודשת בקשר.


********************************************************************************************

במידה והנכם חווים כרגע משבר אישי או משבר בזוגיות ו/או זקוקים לסיוע בהחזרת האיזון לחייכם, בבניית חוסן מנטאלי , תקשורת אפקטיבית ויצירת מערכות יחסים בריאות - אני כאן עבורכם.

אשמח ללוות אתכם ולהעניק לכם כלים פרקטיים ותודעתיים שיובילו אתכם לאיזון והגשמת מטרות בהצלחה.

מוזמנים ליצור איתי קשר בטלפון: 05282605529 או למלא את טופס יצירת קשר שבתחתית העמוד בדף הבית ואצור עמכם קשר בהקדם.

********************************************************************************************

לקריאה נוספת:

טיפול זוגי באשקלון | מתי מומלץ לפנות לייעוץ זוגי ( ייעוץ זוגי באשקלון)| | מיכל ממו - מטפלת זוגית באשקלון | מיכל ממו - יועצת זוגית באשקלון | שלבי האבל בתהליך הפרידה | זוגיות במשבר - סיבות ודרכי התמודדות | שיפור התקשורת הזוגית

שישה צעדים לשליטה רגשית / אנתוני רובינס "להעיר את הענק שבפנים"| ציטוטים מעוררי מחשבה| חרדה חברתית

לשקם את הזוגיות | טיפול לפני גירושין | זוגיות בריאה | שלום בית | גישור זוגי | חשיבה חיובית|

אימון וטיפול שיטת ה - NLP





bottom of page