איך מתמודדים עם פרידה ?


אהבה וזוגיות היא אחד הדברים הנפלאים ביותר שיכולים לקרות לאדם ופעמים רבות זהו המקור לביטחון, לקרבה ומשמעות שיש בחיים.

אנו חיים רוב שעות היום עם האדם אותו אנו אוהבים ויחד אתו צועדים בחיינו . אנחנו רוצים להאמין שהן ימשכו לנצח - אך לצערנו, במציאות זה לא תמיד המצב ובני הזוג נפרדים.

פרידה היא חוויה קשה ומטלטלת לכולנו, בין אם היא נעשתה ביוזמת צד אחד, בהסכמה הדדית או ביוזמת הצד שני. תקופת ההסתגלות אחרי הפרידה, יכולה להיות מאוד מאתגרת ולעיתים הרגשות מעורבים, הגעגוע חזק ונדרשת תקופת הסתגלות לחיים חדשים.


בקליניקה אני פוגשת נשים וגברים רבים העוברים תהליך של פרידה שכמעט רובם חווים זאת כאירוע משברי מכאיב ולעיתים ממש עוברים תהליך של אבל על אובדן הזוגיות והאדם שהם אוהבים.

הרי פרידה מביאה עמה גם חוסר ודאות לגבי העתיד. שאלות כמו: "איך יראו החיים בלעדיו/בלעדיה?" או "האם נזכה לזוגיות חדשה?" - הן שאלות שצפוי מאד שיעלו בראשכם בשלב כזה או אחר. הכירו בעובדה שאתם חשים רגשות לא פשוטים, ושזה בסדר גמור. לאט-לאט עוצמת הרגשות תפחת וכך גם תדירותם.

מעבר לכך, במהלך פרידה קשה חווים קושי גופני ממש, לא סתם אומרים נשבר הלב או כאב לב - תחושת המשבר עלולה להוביל לבעיות נפשיות, חרדה, הפרעות בשינה, בלבול, בדידות, עצבנות, אובדן תיאבון, מחשבות טורדניות ועוד ועוד…

ובכל זאת עם התנהלות נכונה ובריאה אפשר להקל ולזרז אות תהליך הפרידה ולחזור למעגל חיים יציב ומאוזן וכמובן לזוגיות חדשה.

אני רואה וחווה זאת כל הזמן בקליניקה ואני בטוחה שגם אתם תוכלו להתגבר.

תנו לעצמיכם את הזמן , תסמכו על העוצמות שבכם וכמובן במידת הצורך פנו לעזרה מקצועית


להלן שישה טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם שיברון הלב והפרידה:


1. דברו על זה

רוב האנשים חוו פרידה אחת או יותר בחייהם. חשוב לשתף אחרים במה שאנחנו מרגישים ולא להשאיר את המחשבות לעצמנו. העצות הכי טובות ודרכי ההתמודדות יגיעו מהסובבים אותנו, ומאנשים בעלי ניסיון עבר שחוו פרידה והתגברו עליה. כן - גם ההורים שלכם והמבוגרים מכם חוו פרידות ויוכלו לייעץ מניסיונם.


2. שנו את המיקוד שלכם

השקיעו בתחביבים שלכם ובדברים שעושים לכם טוב, כמו קריאת ספרים, בילוי עם חברים, ריקוד, הליכה לים וכדומה. הסחות הדעת משברון הלב בפעילויות שאוהבים ונתינה לסביבה ולאחר ירוממו את מצב הרוח שלכם ויחזקו את הנפש.


3. הקיפו את עצמיכם בסביבה תומכת

אל תתמודדו לבד. שתפו את רגשותיכם עם אנשים יקרים ובעלי מקצוע שיעזרו לכם לעבור את התהליך. אימון וטיפול להעצמה אישית לאחר משבר מעין זה הנו תהליך משמעותי וחשוב ביותר. היו כנים עם סביבתכם ודברו על מה שעובר עליכם, מבלי לפחד להישפט על ידם, או לקבל מהם עצות.

טפחו חברויות חדשות במקום אלו שאיבדתם בעקבות הפרידה. פעלו להכיר אנשים חדשים ולגוון את חייכם בעשייה.


4. האינסטגרם של השכן ירוק יותר?

חשוב לזכור שהמדיה החברתית היא ממש לא המראה המדויקת של המציאות. אנו לא יודעים מה הסיפור מאחורי כל תמונה מלאה בחיוכים שעולה לרשת, ולכן חשוב לא לתת לאינסטגרם, לטיק טוק ולפייסבוק לנהל את חיינו או להשפיע עלינו.

5. ספורט

ספורט הוא פעילות מצוינת לחיים בריאים ובמיוחד בתקופות לחוצות ובעלות מתח נפשי כמו פרידה.

במהלך קשר רומנטי, הגוף מפריש הרבה חומרים, הורמונים ונוירוטרנסמיטרים, הקושרים את בני הזוג יחדיו. ובמהלך פרידה, חלה נסיגה בהורמונים אלה, ועלייה בהורמונים המופרשים במצבי לחץ דבר שיכול לגרום מעבר לתחושה הנפשית של "כאב לב" או "חור בלב" לכאבים פיזיים של ממש .

ספורט ממריץ את הגוף ומשחרר אנדורפינים, משככי הכאבים הטבעיים של הגוף. היעילות שלהם כה רבה, עד כי ניתן להרגיש את ה"חור והכאבים" נעלמים וישנה הקלה על הגוף והנפש . מעבר לכך, חוגי ספורט וחדרי כושר הם הזדמנות נפלאה להיכרות עם אנשים חדשים, ואולי אפילו אהבה חדשה.


6. מחשבה בוראת מציאות

דמיינו את המציאות הרצויה לכם והרגישו אותה בתוככם. האמינו שהעתיד צופן לכם חוויות חדשות, משמחות ומרגשות לא פחות ואף יותר. חשיבה חיובית, האמונה העצמית והאופטימיות, שמשהו טוב מחכה לכם בעתיד, יחזירו לכם את הצבע ללחיים, את הביטחון העצמי, תחושת הערך, המשמעות ושמחת החיים ויובילו אתכם ליציאה מן המשבר לחיים חדשים כפי שאתם מייחלים להם.



לסיום חשוב שתזכרו !

טבעו של כאב שהוא עובר וחולף. תנו לעצמכם את הזמן הדרוש לכם לעבור את התהליך.

שמרו על אופטימיות, תנו לאמונה שלכם בעצמכם ובכוחות החיוביים הטמונים בכם להוביל אתכם.



לקריאה נוספת:

שלבי האבל בתהליך פרידה | כיצד תוכלו לעזור להצלחת הייעוץ הזוגי שלכם | תקשורת אפקטיבית

טיפול זוגי