טיפ לתקשורת אפקטיבית מקרבת- ההבדל בין לשמוע ובין להקשיב


תקשורת זהו צורך חיוני לכל אדם בכל גיל. אנו יוצרים במהלך חיינו תקשורת עם אנשים שונים למטרות שונות ומגוונות.

יצירת התקשורת בין אנשים יכולה להיעשות בעזרת שפה ובלעדיה למשל: על- ידי חיוך, בכי, מגע, קולות, הבעות פנים, תנועות ידיים וגוף.

תקשורת למעשה היא הכוח המאפשר למערכות יחסים לצמוח ולהתפתח ועל מנת לנהל תקשורת אפקטיבית מומלץ להקשיב לבן השיחה שלנו הקשבה אמתית ולא רק לשמוע את הדברים.

מה ההבדל בין שמיעה להקשבה?

שמיעה:

שמיעה היא תכונה עמה נולדנו והיא היכולת לקלוט ולעבד קולות וצלילים.

הקשבה:

הקשבה היא – היכולת והרצון להבין את הנאמר בצורה מכוונת כאשר אנחנו מעניקים יתר תשומת לב לנאמר. כלומר הקשבה היא פעולה שגורמת למקשיב להיות בדריכות, זהו תהליך פיזי רגשי ונפשי שבו המקשיב מפעיל את עצמו כדי להתרכז ולחפש את משמעות המסר.

כלומר, כדי שהתקשורת ומערכות היחסים שלנו עם הסביבה תהיה אפקטיבית , לא מספיק שנשמע את המילים שהוא שלו. אנחנו צריכים לשמוע גם את מה שהוא רוצה שנבין מתוכן. אז כדי להקשיב אנחנו צריכים לכוון את עצמנו פנימה אל תוך המילים, אל המקום שבו נמצא האדם עצמו, אל המקום שבו נמצאת המצוקה שלו, הכאב שלו, והציפייה שלו מאתנו להיות אתו בקושי שלו.

דוגמה לחוסר תקשורת מקרבת:

היא מספרת לבן זוגה בבכי שהמעיל שלה חזר מהמכבסה קרוע.

מה יאמר לה בן זוג "שומע"? הוא יציע לה להחזיר את המעיל למכבסה או לדרוש את הכסף בחזרה.

אם הוא ממש בחור טוב הוא אפילו יציע לה אולי לעשות את זה בשבילה בעצמו, ומבחינתו זאת תהיה תשובה מצוינת, והוא בוודאי ירגיש מצוין עם הנכונות שלו לעזור.

דוגמה לתקשורת מקרבת:

בן זוג "מקשיב" יאמר לה משהו כמו "זה באמת מעצבן.

אי אפשר לסמוך על אף מכבסה". הוא לא יעזור לה בעצה, והוא לא יאמר לה לעשות את מה שהיא יודעת בעצמה. הוא פשוט יהיה יחד אתה בתסכול שלה.

אז מה לדעתכם ירגיע אותה יותר???


אז תזכרו: "השומע" קולט את הבעיה של השני, אבל הוא לא קולט את מה שהשני מרגיש בגלל הבעיה הזאת. ואז הוא בעצם לא קולט את העיקר, והוא בעצם משאיר את בן הזוג לבדו עם המצוקה והקושי שלו.



אם בן זוגכם מספר לכם שהיה לו יום קשה כי העמיסו עליו תפקידים חדשים, הוא לא צריך את העצות

שלכם, והוא לא רוצה שתשלחו אותו להודיע למנהל שלו שזה לא תפקידו. הוא לא אידיוט, והוא יכול לחשוב על זה בעצמו.

אז כשבן הזוג מספר לכם על יום קשה הוא לא שואל אתכם "מה לעשות", אלא הוא משתף אתכם בקושי שעבר עליו, ורק לזה הוא רוצה את ההתייחסות שלכם.




********************************************************************************************

במידה והנכם חווים כרגע משבר אישי או משבר בזוגיות ו/או זקוקים לסיוע בהחזרת האיזון לחייכם, בבניית חוסן מנטאלי , תקשורת אפקטיבית ויצירת מערכות יחסים בריאות - אני כאן עבורכם.

אשמח ללוות אתכם ולהעניק לכם כלים פרקטיים ותודעתיים שיובילו אתכם לאיזון והגשמת מטרות בהצלחה.

מוזמנים ליצור איתי קשר בטלפון: 05282605529 או למלא את טופס יצירת קשר שבתחתית העמוד בדף הבית ואצור עמכם קשר בהקדם.

********************************************************************************************



לקריאה נוספת:

טיפול זוגי באשקלון | מתי מומלץ לפנות לייעוץ זוגי ( ייעוץ זוגי באשקלון)| | מיכל ממו - מטפלת זוגית באשקלון | מיכל ממו - יועצת זוגית באשקלון | שלבי האבל בתהליך הפרידה | זוגיות במשבר - סיבות ודרכי התמודדות | שיפור התקשורת הזוגית

שישה צעדים לשליטה רגשית / אנתוני רובינס "להעיר את הענק שבפנים"| ציטוטים מעוררי מחשבה| חרדה חברתית

לשקם את הזוגיות | טיפול לפני גירושין | זוגיות בריאה | שלום בית | גישור זוגי | חשיבה חיובית|

אימון וטיפול שיטת ה - NLP